søndag 10. februar 2013

Norsk tid - Indisk tid

Jeg tenkte å dele noen tanker med dere om tid. Norsk tid og Indisk tid er nemlig ikke samme tid. Ja, jeg vet at det er tidsforskjell og slikt, men jeg tenker mer i det daglige.

Avreise 10.00 her betyr at man har ca 20 minutter ekstra før det egentlig er avreise. Hjemme tror jeg ikke bussen hadde ventet mer enn 5 minutter.

Men det har sine fordeler med slik indisk tid. Man rekker å hente alt man har glemt å ta med seg for dagen, det er aldri noen som stresser med klokke eller dager her og alle virker mye mer avslappet enn oss nordmenn. Til og med på flyplassen i Kolkata er tid et romslig begrep. Det er jo ikke nødvendig å sjekke inn akkurat til den tiden det står på boardingpasset. Alle kommer med flyet alikevel.

Vi i Global har nå vendt oss til denne tankegangen rundt tid så jeg gruer meg til å komme hjem å måtte ta på meg en klokke igjen. For jeg tror ikke at jeg kan få alle til å vente på meg ved møter og slikt.

Så jeg håper at alle har god tid til å lese denne bloggen :-)


Hilsen Ellen Irene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar